Nový systém v doprave i v Turci: jeden lístok bude platiť na vlak i autobus

​​​​​​​Efektívnejšie a lacnejšie cestovanie prinesie podľa žilinskej župy integrovaná doprava. Zmenu zavedú aj do Turca. Predbehne nás Horné Považie a Kysuce. Tak skoro to ale nebude.

V Žilinskom kraji sa vytvorí nová integrovaná doprava. Najskôr by ju mali zaviesť v prvej etape v roku 2019 na Kysuciach a Hornom Považí, následne v Turci, Liptove a na Orave.

Pomoc z Česka

Ako priblížil žilinský župan Juraj Blanár, spolu s krajským mestom Žilina založili samostatnú spoločnosť Integrovaná doprava Žilinského kraja, ktorá už je zapísaná aj v obchodnom registri a aktuálne pripravuje všetko potrebné, aby mohla reálne začať fungovať.

Prečítajte si tiež: Takto sa čoskoro rozšíri martinské Campo di Martin

„Ide však o náročný proces, je potrebné prispôsobiť naše prímestské autobusy s vlakmi a mestskou hromadnou dopravou tak, aby cestujúci pocítili len jedinú zmenu, a to zníženú cenu lístkov a efektívnejšie prestupy,“ vyslovil sa Juraj Blanár.

Integrovaný dopravný systém chce župa pilotne zaviesť na trase z Čadce do Žiliny a zo Žiliny do Rajca. Do tímu prizvala i odborníka z Česka, ktorý pracoval na zavedení integrovanej dopravy v Moravskoslezskom kraji.

„Hlavnou výhodou nového systému bude predovšetkým jeden cestovný lístok, s ktorým cestujúci nastúpia do MHD, vlaku či autobusu a odvezú sa ďalej bez toho, aby museli kupovať ďalšie lístky,“ priblížil predseda Žilinského kraja.

Počty cestujúcich klesajú

Systém má kopírovať potreby obyvateľov, vďaka čomu by mal prilákať nových cestujúcich.

„Verejnou dopravou dnes jazdí stále menej ľudí, fungujúca integrovaná doprava dokáže obmedziť využívanie osobných áut a priniesť kvalitnú a cenovo dostupnú alternatívu,“ dodal J. Blanár.

Žilinská župa je objednávateľom verejnej autobusovej dopravy vo všetkých regiónoch ŽSK. Počet prepravených cestujúcich klesol v porovnaní rokov 2015 a 2016 o viac ako milión. Stratu očakáva kraj i tento rok, a to aj napriek rozsiahlej modernizácii a novým službám. „Obnovili sme vozový park, autobusy majú wifi pripojenie, klimatizáciu, zaviedli sme bezhotovostný spôsob platby čipovými kartami, nové mobilné aplikácie, ktoré umožňujú sledovať autobus priamo na ceste, no trend na Slovensku stále láka ľudí do áut. Verím však, že postupne sa naučia využívať ekologickejší spôsob dopravy a integrovaný systém sa rozšíri do celého kraja,“ uzavrel J. Blanár.

/ 3409 Articles

Red

Comments Closed

Comments for this post are now closed.